12 سپتامبر

بهترین سرامیک های کف پذیرایی

سرامیک مدرن برای کف

در گذشته، میان ایرانیان فرش و موکت به عنوان پرطرفدارترین کفپوش‌ها شناخته می‌شدند. با گذشت زمان کفپوش‌های دیگری از جمله چوب و پارکت، سنگ و سرامیک میان مردم رواج پیدا کرد. اما امروزه با پیشرفت چشمگیر صنعت کاشی و سرامیک، این متریال جزء پرطرفدارترین متریال‌های ساختمانی محسوب می‌شود. پرطرفدار بودن سرامیک‌ها به دلیل مزایای زیادی است که به نسبت متریال‌های دیگر دارند. اگر شما علاقه‌مند هستید تا درمورد مزایای سرامیک‌ها و بهترین سرامیک کف پذیرایی مدرن اطلاعات کسب کنید، تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

سرامیک‌ها از نظر طرح و رنگ، ابعاد و اندازه و لعاب روی سطحشان انواع مختلفی دارند. کاشی و سرامیک‌های اولیه دارای ابعاد نسبتا کوچک و نقش و نگارهای زیادی با لعاب براق بودند. با گذشت زمان، اندازه‌ی آن‌ها بزرگ‌تر شد و طرح روی سرامیک‌ها ساده‌تر و ساده‌تر شد.

در حال حاضر استفاده از سرامیک‌هایی با ابعاد ۸۰*۸۰، ۶۰*۱۲۰، ۸۰*۱۶۰ و اسلب‌هایی مانند ۱۲۰*۲۴۰ برای کف بسیار رواج پیدا کرده است که هرکدام دارای لعاب‌های مختلفی مانند لعاب پولیش، سوپر پولیش، مات، شوگر افکت و انواع دیگری هستند. شما بسته به نوع نیاز و سلیقه‌یتان می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

سرامیک کف پذیرایی مدرن
سرامیک کف پذیرایی مدرن

هر کدام از این لعاب‌ها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. به عنوان مثال استفاده از سرامیک سوپرپولیش برای کف پذیرایی، این مزیت را دارد که به دلیل منعکس کردن نور، فضای خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. همین‌طور نظافت و تمیزکردن آن‌ها بسیار آسان است. ولی امکان لیز خوردن به‌خصوص در مواقعی که زمین با مایعات سُر شده است، بسیار زیاد است. استفاده از سرامیک‌های مات این مشکل را حل می‌کند و احتمال لیز خوردن افراد را به صفر می‌رساند.

حتما بخوانید:  لیست قیمت کاشی الوند

اگر علاقه دارید در مورد کاشی‌های مات و براق بیشتر بدانید، روی لینک روبرو کلیک کنید. بررسی کاشی مات و براق

سرامیک کف پذیرایی مدرن
سرامیک کف پذیرایی مدرن

سرامیک مدرن طرح چوب:

اگر شما به دنبال سرامیک کف پذیرایی مدرن هستید، می‌توانید از طرح‌هایی مانند سیمان، چوب، کلکته، انواع طرح سنگ و دیگر طرح‌ها استفاده کنید. همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد، صنعت کاشی و سرامیک پیشرفت چشم‌گیری داشته و روز به روز در حال رشد است. علاقه‌مندان به کفپوش‌های چوبی و پارکتی، می‌توانند به راحتی کاشی‌های طرح چوب را تهیه کنند چرا که از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با چوب ندارند و اصلا قابل تشخیص نیست که کدام یک کاشی و کدام یک چوب است!

مزیت استفاده از سرامیک، در برابر چوب این است که در برابر رطوبت، سرما و گرما مقاومت بسیار بالایی دارد پس برای شهرهای مرطوب مانند شمال کشور بسیار مناسب است.

مزیت دیگر آن، مقاومت در برابر مواد شوینده است. سرامیک‌ها به علت وجود لعاب روی سطحشان، کاملا در برابر مواد شوینده مقاوم هستند و هیچ چیز موجب از بین رفتن زیبایی ظاهری آن‌ها نمی‌شود.

سرامیک کف پذیرایی مدرن
سرامیک کف پذیرایی مدرن

سرامیک مدرن طرح سنگ:

اگر شما جزء کسانی هستید که به طرح سنگ‌های طبیعی علاقه دارید، می‌توانید طرح مورد نظر خود را میان سرامیک‌ها پیدا کنید. سرامیک‌ها دارای طرح‌های سنگ بسیار متنوع با ابعاد مختلف و کاربردی هستند. آیا با مزیت سرامیک‌ها نسبت به سنگ، آشنایی دارید؟

یکی از این مزایا، مقاومت سرامیک در برابر مواد شوینده است و همین‌طور به دلیل وجود لعاب روی سطحشان، به هیچ عنوان لکه پذیر نیستند.

مزایای بعدی، قیمت مناسب و مقرون به صرفه سرامیک‌هاست. همین‌طور آن‌ها، وزن کم‌تری دارند که باعث می‌شود وزن محتمل ساختمان، پایین‌تر بیاید.

حتما بخوانید:  چسب کاشی و سرامیک
سرامیک کف پذیرایی مدرن
سرامیک کف پذیرایی مدرن

سرامیک مدرن طرح سیمان:

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین کفپوش‌ها در سبک مدرن و مینیمال، سرامیک‌هایی با طرح سیمان و بتون است. این مدل به دلیل رنگ خنثی‌ و بافت زیبایی که دارد، به محیط حس آرامش می‌بخشد. همین‌طور استفاده از آن در کنار طرح‌های چوبی، یک ترکیب رنگی فوق‌العاده است.

سرامیک‌های طرح بتن برای کف، پس از اجرا بسیار زیبا و چشم‌نواز می‌شوند. علت چشم‌نوازی آن‌ها، این است در این نوع طرح، بندکشی کاشی‌ها به چشم نمیاید و بسیار یکنواخت دیده می‌شوند.

علاوه بر جذابیت ظاهری، این سرامیک‌ها نیز در برابر انواع مواد شوینده، رطوبت، گرما، سرما و ضربه مقاومت بالایی دارند.

شما کدام یک از این طرح‌ها را برای کف پذیرایی منزلتان می‌پسندین؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

جهت اطلاع از قیمت‌های کاشی و سرامیک و مشاوره با شماره ۰۹۱۲۲۲۴۶۵۱۵ تماس بگیرید.

نمایشگاه کاشی و سرامیک باهِر، با جدیدترین متدهای طراحی سه بعدی به صورت رایگان

دیدگاه شما

مشاوره
09122246515