2 آگوست

کاشی رکتیفای یا کالیبره چیست؟

کاشی رکتیفای یا کالیبره

کاشی‌ها، یکی از متریال‌های لوکس ساختمانی هستند که با پیشرفت صنعت کاشی و سرامیک، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. این متریال‌های سفالی لوکس، انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها کاربرد متفاوتی دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی خرید کاشی رکتیفای و یا کالیبره بپردازیم و همچنین نکاتی مهم درمورد نصب آن‌ها را ارائه کنیم. پس تا انتهای مطلب ما را همراهی فرمایید.

کاشی کالیبره
کاشی کالیبره

کاشی رکتیفای چیست

رکتیفای در لغت به معنی اصلاح شده می‌باشد. ولی اگر بخواهیم رکتیفای را در حوزه کاشی و سرامیک تعریف کنیم این گونه می‌توان گفت: کاشی‌های رکتیفای در کارخانه، پس از گذراندن مراحل پخت و لعاب کاری، یک مرحله به فرآیند تولید آن‌ها اضافه می‌شود. در این مرحله، با دستگاه های برشی مانند واترجت، لبه های کاشی را برش می‌دهند. برش‌ها به دلیل این صورت می‌گیرند که اگر در زمان لعاب کاری، لعابی به لبه‌ی کاشی شُره کرده باشد و یا لبه‌ی کاشی به هر دلیل صاف، گونیایی و تیز نباشد، اصلاح شود و به حالت تیز و کاملا گونیایی دربیاید.

مزایای کاشی رکتیفای

  • کاشی رکتیفای دارای لبه های فوق‌العاده تمیز، تیز و هموار است. همین موضوع باعث شده است تا به کاشی بدون بند هم معروف شود. زیرا به حدی لبه های تمیزی دارد که بدون بندکشی هم می‌توان آنها را نصب نمود. (البته توصیه نمی‌شود تا بدون بندکشی کاشی رکتی را نصب کنید، در ادامه مطلب به دلایل آن می‌پردازیم.)
  • اگر شما هم جزء کسانی هستید که می‌خواهید کاشی‌های کار شده در فضای شما، کمترین درز را داشته باشد، بهترین انتخاب کاشی رکتیفای است.
  • به دلیل کمترین بند و درزی که کاشی‌های رکتیفای هنگام نصب دارند، جلوه بصری و ظاهری بسیار زیبا را ایجاد می‌کنند. آن‌ها باعث می‌شوند تا کاشی و سرامیک کار شده در محیط، یکدست به نظر برسد.
  • کسانی که به نظافت آسان و پاکیزگی کاشی‌ها اهمیت بسیاری می‌دهند، پیشنهاد می‌شود تا از کاشی رکتیفای استفاده کنند. به خصوص برای مکان هایی همچون سرویس بهداشتی و حمام. زیرا به علت درز بسیار کم بین کاشی‌ها، میان آن‌ها جرم بسیار کمی نفوذ میکند و تجمع باکتری‌ها به حداقل می‌رسد.
کاشی رکتیفای
کاشی رکتیفای

نکته مهم درمورد نصب کاشی رکتیفای

همانطوره که در قسمت بالا به آن اشاره شد، به کاشی‌های رکتیفای، کاشی بدون بندکشی هم گفته می‌شود. بسیاری از افراد معتقدند که چون اسم این کاشی‌ها بدون بند است، پس باید حتما بدون بند نیز اجرا و نصب شود! اما حقیقت این است که اجرای هر نوع کاشی، حتی کاشی رکتی، بدون بندکشی کاملا اشتباه و غیراصولی است.

حتما بخوانید:  مرکز فروش روشویی سرامیکی در تهران و کرج

برای نصب کاشی رکتی، بهتر است حداقل ۱٫۵ الی ۲ میلیمتر بندکشی را در نظر بگیرید. علت اینکه ما بر بندکشی کاشی و سرامیک تاکید زیادی داریم چیست؟

یکی از این دلایل، مقاومت و ماندگاری بسیار بالای کاشی‌ها، با گذشت زمان می‌باشد. عملیات بندکشی، مانع بلند شدن و لقی کاشی‌های نصب شده می‌شود.

کاشی رکتی
کاشی رکتی

دیگر دلیل و مزیت اجرای کاشی با بند، رفع ایرادات احتمالی کاشی می‌باشد. تمامی کاشی‌ها پس از تولید، یک قوس استاندارد دارند که با بندکشی می‌توان این ایراد احتمالی را به راحتی رفع نمود.

کاشی کالیبره
کاشی کالیبره

اسامی دیگر کاشی رکتیفای در بازار

کاشی رکتیفای، با نام‌های دیگر هم در بازار شناخته می‌شود که خالی از لطف نیست با اسامی دیگر آن آشنایی پیدا کنیم:

  1. کاشی رِکتی
  2. کاشی رِکتیفاید
  3. کاشی کالیبره
  4. کاشی لیزری
  5. کاشی بدون بند یا بدون درز
  6. کاشی اسکوئر و یا چمفر
کاشی رکتیفای
کاشی رکتیفای

خرید کاشی کالیبره

جهت خرید انواع کاشی و سرامیک از جمله کاشی رکتیفای، با ما در ارتباط باشید.

نمایشگاه کاشی و سرامیک باهر واقع در استان البرز، با جدیدترین متدهای طراحی سه بعدی در نمایشگاه به صورت رایگان

جهت مشاوره و اطلاع از قیمت‌ها با شماره روبرو در تماس باشید: ۰۹۱۲۲۲۴۶۵۱۵

دیدگاه شما

مشاوره
09122246515